rezhimsalamatA

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimsalamatA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

نکات مذاکره موفق

۱- ارتباط برقرار کنید

ارتباط افراد مهمترین بخش مذاکره است، نگرش و انرژیتان، لحن شما را مشخص میکند و برروی نتیجه کار اثر میگذارد. به عبارت دیگر اگر شما درگیری و دعوایی در مذاکرتان پیش بینی کنید، دقیقا همین را تجربه خواهید کرد. اما اگر شما انتظار معامله ای را داشته باشید که منابع هر دو طرف را تامین کند، شما به این نتیجه خواهید رسید.

این از یک ذهنیت شروع میشود. اما فراموش نکنید که غیر ممکن است با فردی در پشت تلفن یا اسکایپ و یا حتی ایمیل، به درستی ارتباط داشته باشید، بلکه دیدارهای چهره به چهره و رودررو بهترین راه برای ارتباط هستند. پس در نهایت توجه کنید که زبان، چه از لحاظ کلامی و چه غیر کلامی، اهمیت دارد و همچنین زبان بدن و تن صدای شما باید آرام و ریلکس باشد.

۲-بدانید که با چه کسی دارید ارتباط برقرار میکنید

براساس تجربه، بسیاری از معاملات به دلیل شناخت ناکافی یک طرف از طرف مقابل، به وقوع نمی پیوندند. برای انجام معامله باید بدانید که طرف مقابل شما چه چیزی میخواهد و از نیازها، خواسته ها و انگیزه های آنها باخبر شوید.

اما چطور میتوان به این دست پیدا کرد؟ باید تحقیقاتتان را انجام دهید و از ابتدا سوالهایتان را بپرسید. یک اشتباه رایج که همیشه مانع پیشرفت مذاکره میشود این است که افراد تمایل دارند که فرض کنند طرف مقابل دقیقا مثل خودشان است و منطق درونی، ترس ها و انگیزه های آنها دقیقا مشابه با خودشان میباشد. اگر شما متوجه شدید که آنها اهل کجا هستند میتوانید در مورد چیزهایی که برای آنها معنی دار است صحبت کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید..

  • ۹۹/۰۱/۲۶
  • ثمین مهدوی

نظرات (۱)

بسیار خوب

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی