rezhimsalamatA

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimsalamatA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

رژیم گیاه خواری مناسب

1- صبحانه

صبحانه ی مبتنی بر پروتئین، یک انتخاب ایده آل است زیرا برای تقویت و شروع روز مناسب میباشد. به عنوان مثال، در حالی که نانتان را تست میکنید، تخم مرغ را هم نیمرو کنید البته در روزهایی که زمان بیشتری دارید.
تخم مرغ حاوی پروتئین با ترکیب چربی میباشد و زرده آن منبع مفید ویتامین D است که برای تقویت استخوانها و دندانها نیاز داریم. پروتئین به تدریج معده را تخلیه میکند، و کالری شما را در طول روز تأمین و کمک میکند تا کالری کمتری مصرف کنید. در صورت تمایل، با خوردن یک ظرف بزرگ فرنی یا غلات همراه با آجیل و دانه ها و مقدار زیادی ماست طبیعی روز خود را پایان دهید.
اغلب افراد فکر میکنند گیاهخواران در خطر ابتلا به کمبود آهن هستند، اما غذاهای گیاهی فراوانی وجود دارند که منبع آهن خوبی در کنار غلات صبحانه، نان و دانه های کدو حلوایی و آفتابگردان میباشند. خوردن هر یک از این مواد به همراه یک لیوان کوچک آبمیوه غنی از ویتامین C سبب بهینه سازی جذب آهن در بدن خواهد شد. افرادی که از خوردن لبنیات مانند ماست و شیر خودداری میکنند باید جایگزینی برای آن انتخاب کنند که حاوی ویتامین B12، D و کلسیم باشد.
صبحانه را جزء وعده های اصلی خود قرار دهید چرا که باعث تنظیم قند خونتان میشود و از اینکه به سمت غذاهای ناسالم بروید جلوگیری میکند. به یاد داشته باشید صبحانه نقش کلیدی در حفظ وزن ایده آلتان دارد.

ادامه مطلب را در لینک بخوانید...

  • ۹۹/۰۲/۱۰
  • ثمین مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی