rezhimsalamatA

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimsalamatA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

نام دیگر برای سرماخوردگی متداول، عفونت تنفسی فوقانی و ویروسی است. علت اینها عفونت های باکتریایی نیست و به آنتی بیوتیک پاسخ نمیدهند. متخصص اطفال برای تشخیص ویروسی یا باکتریایی بودن بیماری ممکن است از کودک آزمایش خون، ادرار یا سواب چشم و پوست بگیرد. سرماخوردگی میتواند باعث بیماری های زیر شود:

سینه پهلو

گلودرد

عفونت گوش

سرماخوردگی اطفال غیرمعمول نیست. ویروس هایی که عامل سرماخوردگی میشود ممکن است در هوا یا سطوح برای مدت کوتاهی وجود داشته باشند. این انتقال ممکن است به دلیل تماس مستقیم یا غیرمستقیم با فرد بیمار انجام شود.

کودکانی که در تماس با بچه های بزرگتر هستند، احتمال بیشتری برای سرماخوردگی دارند؛ اما حتی رفتن به فروشگاه یا بیرون یا مراجعه به پزشک هم میتواند کودکان را در معرض میکروب قرار دهد.

نوزادانی که از شیرمادر تغذیه میکنند ایمنی بیشتری نسبت به کودکانی که با شیرخشک تغذیه میکنند دارند. این به این دلیل است که شیرمادر آنزیم ها و انتی بادی ها را به نوزاد میرساند. این عوامل کودک را از عفونت محافظت میکند. این کودکان همه یا قسمتی از ایمنی مادرشان را دریافت میکنند؛ اما این بدان معنا نیست که کودکانی که باشیرمادر تغذیه میکنند درمقابل سرماخوردگی کاملا ایمن هستند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • ۹۹/۰۲/۲۹
  • ثمین مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی